Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

ΠΟΙΝΗ ΕΝ ΘΕΡΜΩ

ΠΟΙΝΗ ΕΝ ΘΕΡΜΩ
Παρακάτω παραθέτουμε παλαιό σχόλιο απο το αγωνιστικό περιοδικό «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ» που ακολουθεί πάντοτε πιστά την γραμμή του π. Αυγουστίνου, για τον αδικότατο «αφορισμό» του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου. Το σχόλιο γράφτηκε πριν 16 χρόνια και έχει καταχρηστικές εκφράσεις, όπως είναι το «παναγιώτατος» για τον Βαρθολομαίο που σήμερα δεν αρμόζουν καθόλου ούτε καταχρηστικά. Το παραθέτουμε για την ιστορία.

ΠΟΙΝΗ ΕΝ ΘΕΡΜΩ


ΝΙΣ στο βημα2 πΤο δεύτερο θέμα, που πρέπει να τονισθή είνε η συζήτησις εν Συνόδω περί της άρσεως του αφορισμού του κατα κοινή ομολογία εκλεκτού θεολόγου και αφοσιωμένου τέκνου της Ορθοδόξου Εκκλησίας κ. Νικολάου Σωτηροπούλου.

Το θέμα της άρσεως του εν λόγω αφορισμού τίθεται για δευτέρα φορά σε συζήτησι στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο. Εάν ενθυμούμεθα καλώς, τότε η Ι. Σύνοδος είχε αποφασίσει να προβή σε διάβημα προς τονιεραρχια παναγιώτατο οικουμενικό πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο παρακαλούσα για την άρσι του αφορισμού. Έκτοτε το χριστεπώνυμο πλήρωμα δεν πληροφορήθηκε τίποτε σχετικώς με την έκβασι του διαβήματος εκείνου.

Από τις υποθέσεις που κυκλοφορούν δύο είνε οι περισσότερο πιθανές. Ή ότι θα προσέκρουσε σε πείσμονα άρνησι του οικουμενικού πατριάρχου, ή ότι δεν θα πρόλαβε κάν το έγγραφο εκείνο να εξέλθη από τα γραφεία της ι. Συνόδου. Πιθανόν να βρίσκεται ακόμη καταχωνιασμένο σε κάποιο συρτάρι της συνοδικής αρχιγραμματείας. Και τα δύο είνε πιθανά.

Πρεβέζης κ. ΜελετίουΣημειώνουμε τις γραμμές αυτές εδώ, για να εξάρουμε την τόλμη των τριών μητροπολιτών, που έφεραν εκ νέου το θέμα στην ι. Σύνοδο. Πρόκειται για τους μητροπολίτας Κορίνθου κ. Παντελεήμονα, Νικοπόλεως κ. Μελέτιο και Ναυπακτίας κ. Ιερόθεο. Και οι τρείς άνδρες διακρίνονται για τη θεολογική τους συγκρότησι με προεξάρχοντα τον κ. Παντελεήμονα, ο οποίος έχει ασχοληθή ειδικώς και με το κανονικό δίκαιο.

Πρόσφατη αναφορά του κ. Χρήστου Λιβανού στον άδικο και παράνομο «αφορισμό» του κ. Νικολάου ΣωτηρόπουλουΤο περιοδικό μας, του οποίου διευθυντής και εκδότης είνε ο κ. Σωτηρόπουλος, έχει αναφερθή και παλαιότερα στο θέμα του αφορισμού του. Βασίμως πιστεύουμε, ότι ο αφορισμός αυτός επεβλήθη εν θερμώ κατά παράβασι της ιεροκανονικής τάξεως, και το κρίμα τουANAΓKH ΠAPPHΣIAΣ, εξαίρετο άρθρο του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου αφορισμού αυτού αίρει εις τους ώμους του, ως μη ώφειλε, ο οικουμενικός πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος. Ο διάδοχος αυτός του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου θα υποφέρη ίσως, όταν ανακαλή στη μνήμη του τα λόγια του χρυσορρήμονος περί εκκλησιαστικών δικαστών που δικάζουν χειρότερα από Σκύθας και Σαυρομάτας. Τηρουμένων των αναλογιών η καταδίκη του κ. Σωτηροπούλου μοιάζει με εκείνην του ι. Χρυσοστόμου.

Όπως δείχνουν τα πράγματα, η συμπαράστασις του πιστού λαού στον «αφωρισμένο» διαπρύσιο κήρυκα του ευαγγελίου καθημερινώς ογκούται. Γι’ αυτό θεωρούμε, ότι η παρέμβασι των τριών μητροπολιτών και επίκαιρος είνε και σωτήριος για το κύρος του οικουμενικού θρόνου, το οποίο πρέπει να διαφυλάσσεται από παρόμοιες απόφάσεις εν θερμώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου